Klachten en geschillen

We doen ons best om jou een goede service te bieden. Vind je toch dat we dat niet goed hebben gedaan? Of ben je het niet eens met een besluit? Neem dan contact met ons op, dan zoeken we samen naar een oplossing. Vaak kunnen we direct al helpen, maar soms hebben we meer tijd nodig. Hier lees je wat je dan kunt doen, wat je van ons kunt verwachten en welke stappen je kunt nemen als je het niet eens bent met onze oplossing.

Dit zijn de stappen

Of bekijk ons volledige Reglement klachten en geschillen.

Klachten- en geschillenregeling (pdf)

Ben je niet tevreden? Deel dit met ons

Ben je niet tevreden over hoe je behandeld of geïnformeerd bent? Of ben je het oneens met de manier waarop wij de regels toepassen? Dan kun je hierover een klacht indienen bij onze Servicedesk. Dat kan op verschillende manieren:

  • Stuur een bericht via ons contactformulier. Jouw klacht via ons contactformulier wordt bewaard in onze administratie. Dit doen wij zodat we je goed van dienst kunnen zijn als we later met elkaar in contact zijn over jouw klacht.
  • Bel ons: 088 659 24 00. Je kunt ons bellen van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 17.00 uur.
  • Schrijf een brief.
    Ahold Delhaize Pensioen
    Postbus 90170
    5000 LM Tilburg

Noem daarbij in elk geval je naam en geboortedatum. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons.

Wij behandelen je klacht binnen 4 weken

We behandelen je klacht zo snel mogelijk. Dat doen we binnen 4 weken nadat wij je klacht hebben ontvangen. Hebben we nog extra informatie van je nodig? Dan kunnen we die 4 weken verlengen. Dat doen we met het aantal dagen dat je nodig hebt om de extra informatie op te sturen.

Ben je niet tevreden met onze reactie? Je kunt verdere stappen zetten

Binnen 4 weken kun je bezwaar maken bij het bestuur van Ahold Delhaize Pensioen. Dat kan op verschillende manieren:

  • Stuur een bericht via ons contactformulier.
  • Schrijf een brief.
    Ahold Delhaize Pensioen
    T.a.v. het bestuur
    Postbus 90170
    5000 LM Tilburg

Noem daarbij in elk geval je naam en geboortedatum. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons.

Het bestuur reageert binnen 4 weken op je klacht

Ons bestuur behandelt je klacht zo snel mogelijk. Dat gebeurt binnen 4 weken nadat wij je klacht hebben ontvangen. Heeft het bestuur meer informatie nodig? Dan kan het bestuur die 4 weken verlengen met het aantal dagen dat je nodig hebt om de extra informatie op te sturen.

Ben je niet tevreden met de reactie van het bestuur? Dan kun je naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen

Of doen wij langer dan 12 weken over de behandeling van je klacht? Dan noemen wij dat een geschil. Dit kun je dit laten weten aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. De Geschilleninstantie Pensioenfondsen is een onafhankelijke organisatie. De Ombudsman Pensioenen is hier onderdeel van en zal als eerste jouw klacht bekijken. Die bemiddelt tussen jou en het pensioenfonds. Komen jullie er niet uit? Of wil je direct een uitspraak over jouw klacht? Dan wordt jouw klacht voorgelegd aan de Geschilleninstantie Pensioenfondsen. Je bereikt de Geschilleninstantie Pensioenfondsen via:

Wil je meer informatie over de Geschilleninstantie Pensioenfondsen en de Ombudsman Pensioenen? Kijk dan op geschilleninstantiepensioenfondsen.nl.

Je kunt altijd naar de rechter

Ben je het niet eens met de uitkomst van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen? Dan kun je je klacht voorleggen aan de burgerlijke rechter. Dit kun je altijd direct zelf doen. Meer informatie hierover en de contactgegevens kun je vinden op rechtspraak.nl. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden kunnen zijn.

Feedback
Chat